• Facebook
  • Twitter
La Esquina | El periódico del Sureste de Puerto Rico

Análisis de convergencias de los programas de gobierno

Oct 31, 2016 Written by  Redacción LA ESQUINA

Un equipo de Agenda Ciudadana realizó, como en anteriores periodos electorales, un estudio analítico y comparativo entre los programas de gobierno de los candidatos a la gobernación de Puerto Rico y las propuestas de la ciudadanía. Entre los resultados se encontró que aún están distantes los candidatos políticos de las aspiraciones de grupos ciudadanos.

El estudio estuvo a cargo de seis estudiantes de maestría y doctorado de diversas disciplinas y supervisado por la directora ejecutiva de Agenda Ciudadana, María de Lourdes Lara y la subdirectora, Elena Martínez. Se examinaron propuestas de los candidatos en economía, seguridad, educación, ambiente, energía, familia, niñez temprana, salud, jóvenes y democracia. En una escala del 1 al 4, en cada uno de esos temas, se asignaron los valores de convergencia total, alta, media y baja con relación a cuán similares era las propuestas políticas con las de los ciudadanos.

Al final se promediaron los niveles de convergencia, que no fueron muy altos en ningún partido, y se concluyó que el Partido Popular Democrático tuvo la puntuación más alta de convergencia con 3 puntos, seguidos por el Partido del Pueblo Trabajador (PPT) y el Partido Independentista Puertorriqueño (PIP) con 2.5. En cuarto lugar de convergencia quedó Manuel Cidre, con 2 puntos. En quinto lugar, el Partido Nuevo Progresista (PNP) con 1.5 puntos. Y en último lugar la candidata independiente Alexandra Lúgaro, con .5 puntos y se aclaró que en su caso en algunas áreas no había plataforma escrita para poder comparar.

76 comments

  • Comment Link Kristofer Wednesday, 18 October 2017 01:30 posted by Kristofer

    Nice blog right here! Additionally your web site loads up very
    fast! What host are you the use of? Can I get your associate link on your host?
    I wish my site loaded up as fast as yours lol

  • Comment Link Toby Monday, 16 October 2017 00:27 posted by Toby

    Simply wish to say your article is as surprising.
    The clearness in your post is simply spectacular and i can assume you are an expert on this subject.
    Well with your permission let me to grab your feed to keep up to
    date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.

  • Comment Link Chas Friday, 13 October 2017 10:24 posted by Chas

    Please let me know if you're looking for a article writer for your weblog.
    You have some really good posts and I believe I would
    be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd love to
    write some articles for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please send me an e-mail if interested. Many thanks!

  • Comment Link Terra Thursday, 12 October 2017 23:59 posted by Terra

    After going over a few of the articles on your web page, I
    really like your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark website list and will
    be checking back soon. Take a look at my web site too and let me know your opinion.

  • Comment Link Terrance Wednesday, 11 October 2017 08:53 posted by Terrance

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was
    a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from you!
    However, how can we communicate?

  • Comment Link Cheryle Monday, 09 October 2017 11:41 posted by Cheryle

    You ought to be a part of a contest for one of the greatest sites on the net.
    I will highly recommend this site!

  • Comment Link Leonard Monday, 09 October 2017 10:49 posted by Leonard

    I'm not sure why but this site is loading extremely slow for me.
    Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
    I'll check back later on and see if the problem still exists.

  • Comment Link Tammara Monday, 09 October 2017 04:01 posted by Tammara

    Hurrah, that's what I was exploring for, what a information! existing here
    at this blog, thanks admin of this web page.

  • Comment Link Hugh Sunday, 08 October 2017 13:49 posted by Hugh

    Hey there! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to
    get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very
    good gains. If you know of any please share. Kudos!

  • Comment Link Samara Thursday, 05 October 2017 19:15 posted by Samara

    Hello! This is my first visit to your blog!

    We are a team of volunteers and starting a new initiative in a
    community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a extraordinary job!